Головна » 2014 » Листопад » 25 » Медіаосвіта – потреба сучасності
13:27
Медіаосвіта – потреба сучасності

   XXI століття – час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського розвитку, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу держави. Процеси у суспільстві, обумовлені переходом від індустріального до інформаційного, викликають необхідність трансформацій, які відбуваються у всіх сферах життєдіяльності під впливом інформаційних технологій. На сучасному етапі в Україні гостро постало питання медіаосвіти, адже саме від якості отримуваної інформації залежить майбутнє нашої держави.

На взаємодію з різноманітними медіа (телебачення, Інтернет, кіно, преса, радіо) припадає вагома частка вільного часу громадян, чим зумовлюється значний вплив медійних засобів на всі верстви населення, передусім на дітей і молодь. Будучи активними користувачами різних медіа, школярі, однак, не завжди розуміють справжній зміст повідомлення, мотиви і механізми його створення, можуть свідомо уникати необхідних, але складних освітніх програм.

       Усе викладене вище і спонукало колектив Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської орайонної ради Харківської області до участі в дослідно-експериментальній роботі на регіональному рівні за темою «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи навчальних закладів Харківської області» на 2013 – 2018 рр.» , наукове керівництво яким здійснює Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти».

Співпраця педагогів та учнів ґрунтується на глибокому переконанні, що послідовне впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес за розробленими моделями дає змогу сформувати у молодої людини:

  •  медіаімунітет як спроможність протистояти агресивному медіасередовищу та зберігати відчуття психологічного благополуччя при споживанні медіапродукції, що передбачає медіаобізнаність, уміння обирати потрібну інформацію, оминати інформаційне «сміття», захищатися від потенційно шкідливої інформації з урахуванням прямих і прихованих впливів у мережі Інтернет, а також в інших системах медіа;
  •  рефлексію та критичне мислення як психологічні механізми, які забезпечують свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі й осмислення власних медіапотреб, адекватного та різнобічного оцінювання змісту і форми інформації, її повноцінного та критичного тлумачення з урахуванням особливостей сприймання мови різних медіа, культури спілкування у віртуальних спільнотах і соціальних мережах;
  •  здатність до медіатворчості для компетентного і здорового особистісного самовираження, реалізації життєвих завдань, покращення якості міжособової комунікації та приязності соціального середовища, мережі стосунків у значущих для особистості реальних спільнотах;
  •  спеціалізовані аспекти медіакультури: візуальну медіакультуру (сприймання кіно, телебачення), культуру комунікативної поведінки в Інтернеті, музичну медіакультуру, розвинені естетичні смаки щодо форм мистецтва, опосередкованих мас-медіа та сучасних напрямів медіаарту тощо.

         Для реалізації медіаосвітніх завдань у Надеждівському НВК почала працювати «Школа юнкорів», учасники якої продовжують роботу над моделюванням та розповсюдженням газети «Надеждівський калейдоскоп». Організовано заняття гуртка «Медіадощ», де учні вивчають основи медіаграмотності. Юні журналісти також беруть участь у різноманітних творчих конкурсах всеукраїнського та міжнародного рівнів.

         Так, нещодавно активісти школи  Діана Жмур, Світлана Кравченко та Аліна Кучук позмагалися з ровесниками у Міжнародному конкурсі «Свобода. Демократія. Медіа», де виклали власний погляд на проблему «Що таке свобода?»

         Також за підтримки Уповноваженого Президента України з прав дитини Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» проводило Другий Всеукраїнський конкурс юнацьких творчих робіт «Майбутнє моє та моєї країни». Дев’ятикласниця Аліна Кучук стала дипломантом, тож за проявлені ентузіазм і неординарний підхід у творчих змаганнях була нагороджена значком «Я майбутній журналіст Укрінформу» і подарунками з логотипом найвагомішої журналістської спільноти.

          Координатор проекту, вчитель української мови та літератури Наталія Миколаївна Харибіна активно співпрацює з медіапедагогами України, з Академією Української Преси, висвітлюючи проблеми на Міжнародній науково-практичній конференції «Медіаосвіта – пріоритетний напрям в освіті ХХІ століття: проблеми, досягнення і перспективи» (м.Харків), на Першому науковому інтернет-симпозіумі «Медіа, глобалізація, соціальна мімікрія» в Інституті філології та журналістики Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, на П’ятій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2014» (м.Київ) тощо. Також учитель бере участь в апробації комп’ютерного комплекту «Сходинки до ЗНО. Українська мова, 8-9 класи» на базі нашого навчального закладу.

          Пропагуючи медіаосвітню діяльність, ми пропонуємо усім небайдужим долучитися до співпраці, адже майбутнє здорового, незаангажованого, розвиненого українського суспільства – в наших руках.

О.Кобиляцька, директор Надеждівського НВК

Переглядів: 249 | Додав: Fresh
КАТАЛОГ
Категорії
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0