Нормативно-правова база інклюзивної освіти

1. Конституція України 

2. Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні;

3. Закон України "Про освіту";

4. Про реабілітацію інвалідів в Україні;

5. Провнесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу;

6. Указ Президента України “Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини” (від 25 серпня 2015 року №501/2015);

7.  Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» (від 25 червня 2013 року №344/2013);

8.  Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями (від 19.05.2011 № 588);

9.  Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями (від 18.12.2007 №1228);

10.  Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні (від 30.09.2010 №926);

11. Постанова Кабінету Міністрів України №526 від 23.08.2016 року «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298»

12. Постанова КМУ № 607 від 21 серпня 2013 р. «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»;

13. Постанова КМУ Накази Міністерств від від 1 серпня 2012 р. № 706 “Про затвердження Державної цільової програми “Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів” на період до 2020 року”;

14. Постанова КМУ “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (від 15.08.2011 №872);

15. Постанова КМУ № 462 від 20 квітня 2011 року “Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти”;

16.  Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах (№ 8 від 12.01.2016 року);

17. Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій (№ 680 від 04.06.2013 року);

18. Про затвердження Плану заходів щодо виконання завдань і заходів Державної цільової програми на період до 2020 року плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів (від 01.10.2012 р. №1063);

19. Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів (№ 768 від 14.06.2013);

20. Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти (від 01.10.2010 № 912)

21. Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.04.2014 №346/50 «Про виконання рішення колегії від 23.01.2014 (протокол №1/2-2) про діяльність психолого-медико-педагогічних консультацій»

22. Інструктивно-методичний лист від 18.05.12 № 1/9 -384 «Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

23. Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 р. № 1/9-529 “Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання”

24. Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 р. № 1/9-245″Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах”

25. Інструктивно-методичний лист від 08.08.2013 № 1/9539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»

26. Лист Міністерства освіти і науки України від 28.08.2014 р. №1/9-430 «До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 та від 13.08.2014 № 1/9-413»

27. Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 р. №1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»

28. Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 р. №1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»

29. Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів»

30. Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332 “Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році”

31. Лист МОН України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»

32.  Рішення  голови   Харківської районної ради XVІ сесії  VII скликання від 30.05.2017 "Про затвердження Програми з реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2017- 2021 роки у Харківському районі"

33. Освітній проект "Розвиток інклюзивної освіти в Харківській області" (на період з 2017 по 2020 роки)

34. Рекомендації МОНУ про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесудля учнів з особливими освітніми потребами ЗНЗ у 2017/2018 н.р.

35.  Постанова КМУ від 12 липня 2017  № 545 "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр"