Методичні рекомендації
(до складання річного плану практичного психолога та соціального педагога
щодо соціально-психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами)
Для соціальних педагогів:
1. Діагностична робота:
- виявлення учнів, які мають обмежені фізичні можливості;
- відстеження соціального клімату в колективі та статусу дитини в групі (класі).
2. Прогностична:
- ознайомлення з медичними рекомендаціями в організації навчання дітей з обмеженими психофізичними можливостями;
- залучення дітей з особливими освітніми потребами до гурткової роботи, позакласних та позашкільних заходів.
3. Консультаційна:
- групове консультування учнів, індивідуальне консультування учнів, консультування батьків, консультування батьків щодо обстеження учнів на ПМПК, консультування батьків щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини;
- консультування педпрацівників щодо індивідуального підходу в освітньо-навчальному процесі.
5. Організаційна:
- формування банків даних.
Для практичних психологів:
1. Психодіагностична робота:
- вивчення співвідношення рівня розумового розвитку дитини і вікової норми;
- вивчення рівня розвитку когнітивної сфери;
- вивчення особливості емоційно-вольової сфери;
- вивчення індивідуально-типологічних особливостей;
- вивчення рівня сформованості мотивації до навчання;
- вивчення рівня розвитку комунікативних здібностей;
- вивчення розумової працездатності та темпу розумової діяльності;
- вивчення психічного розвитку дитини, спілкування та соціальної адаптації;
- вивчення індивідуальних особливостей та розвитку пізнавальної сфери психічних процесів дитини;
- відстеження психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі;
- проведення психологічний досліджень особливостей соціалізації дітей з особливими освітніми потребами їз різними типами захворювань.
2. Консультаційна робота:
- консультування батьків щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини.
3. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота:
- проведення психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми розвитку;
- проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та відповідного формування особистості.
4. Психологічна просвіта:
- надання пропозицій педагогам, батькам щодо здійснення організаційних, функціональних, методичних змін освітнього середовища у відповідності до потреб і можливостей дитини;
- проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи), педагогами з метою формування їх психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.
5. Організаційно-методична робота:
- формування банків даних.
- 2014 Червень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Квітень
- 2019 Березень
- 2019 Травень
- 2020 Березень
- 2020 Квітень